Zakończył się etap weryfikacji zadań zgłoszonych w ramach Zielonogórskiego Budżetu Obywatelskiego 2021. Właściwe Departamenty Urzędu Miasta Zielona Góra oraz komisja ds. konsultacji i budżetu obywatelskiego przy Radzie Miasta dokonały oceny formalnej i merytorycznej 68 zadań zgłoszonych przez mieszkańców.
W trakcie weryfikacji analizowano przede wszystkim zgodność z obowiązującymi miejscowymi planami zagospodarowania przestrzennego, ogólnodostępność, celowość oraz możliwość wykonania technicznego w ciągu jednego roku budżetowego. Sprawdzano również zgodność zgłoszonych zadań z obowiązującymi przepisami prawa.
Wszystkim mieszkańcom, których projekty uzyskały negatywną ocenę i nie zostały dopuszczone do głosowania, przysługuje prawo odwołania się od tej decyzji, poprzez wniesienie pisemnego odwołania do Prezydenta Miasta w terminie 17-21 maja 2021r. Część zadań oceniono negatywnie z sugestiami zespołu dla wnioskodawcy, umożliwiającymi poprawienie zgłoszenia w odwołaniu do Prezydenta Miasta. Dzięki temu część zgłoszeń ma jeszcze duże szanse na pozytywne rozpatrzenie i włączenie do etapu głosowania.
Większość zadań ocenionych negatywnie została odrzucona na podstawie kryterium czasowego z uchwały Rady Miasta – wymogu aby zadania były obiektywnie możliwe do realizacji w roku budżetowym. Dotyczy to głównie zadań wymagających stworzenia od podstaw skomplikowanej dokumentacji.
Odwołanie należy dostarczyć osobiście do Urzędu Miasta Zielona Góra przy ulicy Podgórnej 22 lub wysłać jego skan na adres mailowy: bo@um.zielona-gora.pl.
Lista zweryfikowanych zadań dostępna jest tutaj
źródło: www.zielona-gora.pl